Product retourneren of ruilen
RETOURNEREN
Op al deze vragen kunt u hier een antwoord vinden, mochten er andere vragen zijn kunt u altijd mailen. zie contact gegevens.
Met vriendelijke groeten,
Veman Services
Ik heb een vraag
Om uw vragen juist te kunnen beantwoorden, vragen wij alle gegevens paraat te houden, zoals ordernummer SKU of besteldatum etc.
Het is mogelijk om een product wat op afstand is gekocht bij Veman Services te ruilen of te retourneren.
Je hebt als consument het recht binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling de koop te ontbinden. Dit wordt de afkoelingsperiode genoemd.
Je kunt bij een consumentenaankoop op afstand zonder meer gebruik maken van de mogelijkheid om je aankoop te ontbinden, mits het product nog ongebruikt is, onbeschadigd is en indien redelijkerwijs mogelijk wordt geretourneerd met de originele verpakking.
Het is toegestaan om het product uit de verpakking te halen om te beoordelen of het product voldoet aan je verwachtingen. Verpakkingen dienen hierbij geopend te worden op de wijze waarop bedoelt is de verpakking te openen.
Wanneer je product onverhoopt beschadigd en/of gebruikt is, is het na verrekening van de waardevermindering van het product, alsnog mogelijk gebruik te maken van de afkoelingsperiode.
* Op maat gemaakte en/of op klantspecificatie gemaakte kabels/lakwerk betreft maatwerk welke uitgesloten zijn van het recht op retour.
Maak je als consument geen gebruik van de afkoelingsperiode, dan is de koop definitief.
Indien je gebruik wilt maken van de mogelijkheid om je bestelling te ruilen of te retourneren, volg dan de retour procedure die Veman Services’ daarvoor heeft opgesteld.
Indien je gebruik wilt maken van de mogelijkheid om je bestelling te ruilen of te retourneren binnen de afkoelingsperiode, dan adviseren wij dit via de volgende procedure te doen. Je neemt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling contact op met Veman Services.
Wij bevestigen je retour per e-mail met een RMA nummer en het door te lopen stappenplan:
Je stuurt het product netjes verpakt in een omdoos of een andere omverpakking retour naar Veman Services. De retourzending is op eigen rekening zelf of via een dienst aan te bieden op ons vestigingsadres, zodat je de zending kunt waarborgen en volgen. Het risico van schade, verlies of diefstal van een retourzending ligt altijd bij de verzender.
Veman Services, Westkanaaldijk 18, 3606 AL, Maarssen
Wij vragen je daarbij een aankoopbewijs (het liefst een kopie van je aankoop factuur) toe te voegen en daarop je rekeninggegevens op de desbetreffende invulposities en, indien van toepassing, het RMA nummer te vermelden.
Na de herroepingsmededeling dien je de producten binnen 14 dagen daadwerkelijk te retourneren. Veman Services draagt er zorg voor dat het aankoopbedrag (incl. eventuele bij aankoop door Veman Services in rekening gebrachte verzendkosten) zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na retour melding, wordt teruggestort. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat jij aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Teneinde een spoedige en vlotte afhandeling na te streven van een retourzending, adviseren wij nooit onaangekondigd producten retour te sturen naar Veman Services.
Indien je vervolgens een ander product wilt ontvangen, dan kun je dit product weer eenvoudig via de website bestellen en betalen, zoals je al gewend was dit te doen.
Wil je ter aanvulling van de door Veman Services opgestelde retour procedure je retourzending tevens voorzien met het daartoe opgestelde Europese modelformulier voor herroeping, dan vul je het formulier in en voeg je het bij de retourzending of je zend het per email aan ons toe.
Deze informatie betreffende de retour procedure tref eveneens in de uitlever informatie bij elke bestelling die wij verzenden.
Op de dag dat wij je retour ontvangen ontvang je per email een ontvangstbevestiging van ons. Wij zullen binnen drie dagen je retour behandelen en eveneens per email de afhandeling aan je bevestigen. Heb je vragen over een retour, dan kun je altijd contact met ons opnemen aan de hand van het ontvangen RMA nummer.
Is een product defect geleverd dan vinden wij dat zeer vervelend. Bekijk de DOA regeling om te zien hoe Veman Services dat voor je oplost.
Is een product incompleet geleverd, neem dan contact met ons op, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het missende onderdeel zsm. aan je wordt nageleverd.